Dlaczego TCL zostało sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej?
Zapewne wiele osób zauważyło, że reprezentacja Polski w piłce nożnej ma nowego sponsora – firmę TCL. Jest to chińska marka piłkarska, która stała się niezwykle popularna nie tylko w kraju, ale także w wielu krajach na całym świecie. Podobnie jak w przypadku większości producentów z Chin, dla tego producenta sprzętu AGD niezwykle ważne jest rozwijanie rynku w Europie, dlatego sponsoring reprezentacji Polski w piłce nożnej jest kluczowym krokiem w kierunku nowych perspektyw rynkowych.
W poszukiwaniu nowego sponsora
Oczywiście reprezentacja Polski w piłce nożnej nie była w najlepszej formie, a bukmacherzy nie dawali jej większych szans na dobry występ na Euro 2024. Jednak największym ciosem w procesie przygotowań do Mistrzostw Europy było wycofanie się firmy Tarczyński SA ze sponsorowania głównej reprezentacji kraju.
Od tego czasu władze PZPN poszukiwały nowych sponsorów. A jeśli nie udało się znaleźć rozwiązania w kraju, to szukano go za granicą. Niedawno okazało się, że sponsorem drużyny będzie chińska marka TCL. Jest to jedna z wiodących marek w Chinach na rynku sprzętu AGD i elektroniki użytkowej. W szczególności firma zajmuje pierwsze miejsce na świecie w produkcji 98-calowych telewizorów. Obecnie firma działa w 160 krajach, oferując klientom nie tylko telewizory, ale także sprzęt audio. A także produkty dla inteligentnego domu.
Jakie były opcje PZPN
Oczywiście nie możemy dokładnie powiedzieć, jakich sponsorów rozważali polscy działacze piłkarscy. Jednak we współczesnej piłce nożnej w sponsoring często angażują się bukmacherzy, a nawet kasyna online. Jeśli weźmiesz pod uwagę znane marki z listy na stronie TwinSpin, z pewnością zauważysz, że wiele z nich jest drukowanych na koszulkach różnych drużyn piłkarskich.
Mistrzostwa Anglii są tego żywym przykładem, ponieważ współpraca z przedstawicielami rynku hazardowego jest już dość długa i owocna. Jednak sponsoring drużyn narodowych to nieco inny przypadek. I do tego zazwyczaj starają się wybierać firmy z innych segmentów rynku. Dlatego wybór producenta sprzętu AGD TCL jest całkiem zrozumiały.
Dlaczego chiński producent sprzętu AGD zaczął sponsorować polską piłkę nożną?
Tak naprawdę odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Firma z Chin chce osiągnąć większą widoczność na rynku europejskim. Dlatego jego pojawienie się jest tak zrozumiałe tuż przed Mistrzostwami Europy, ponieważ reprezentacja Polski miała w tych dniach kamery kanałów telewizyjnych wszystkich krajów europejskich. A to z pewnością podniosło rozpoznawalność TCL, zwracając wszystkie poniesione koszty.
Szkoda, że znalezienie nowego sponsora nie pomogło reprezentacji w uniknięciu porażki. Drużyna zajęła ostatnie miejsce w grupie i pozbawiła się szans na awans do playoffów.
Częściowo można to jednak wytłumaczyć obecnością w grupie bardzo silnych przeciwników – Holandii, Austrii i Francji. Dlatego po losowaniu wielu ekspertów i kibiców początkowo nie dawało polskiej reprezentacji większych szans na awans do playoffów. Nie przekreśla to jednak faktu, że drużyna ma pewne problemy, które należy rozwiązać.